הנה תוספת לאוסף מליצות הבעלים שהבאתי בעבר (כאן, כאן, כאן וכאן).
החותם, משה עהרליך, היה כפי הנראה תלמיד ישיבת חכמי לובלין, וכך כתב בכריכת ספרו:
החותם, משה עהרליך, היה כפי הנראה תלמיד ישיבת חכמי לובלין, וכך כתב בכריכת ספרו:
אעפ"י [אף על פי] שאסרו חכמינו ז"ל לכתוב על הספר אבל משום סימן מותר, בכדי שמא יבוא אחד ממצרים / ושמו חיים / ויקח בידים / וינוס ברגלים / לכן אכתוב שמי, משה עהרליךומעבר לדף כתב כך:
יען ראיתי אנשים / לנפשם לא חשים / לגזול דמי רשים / ובעבירה זאת דשים /ולבסוף "ניסוי קולמוס" נאה:
באתי לחתום שמי / להודיע מה אני / אשר הספר שלי / להגות בימי הבלי /
הצעיר משה עהרליך מלובלין כעת, ולפנים היה דירתי במקהלות ראדום
אנסה את הנוצה / אם תלך במרוצה / אם במרוצה תלך / אכתוב עמה כתב הראוי למלה / ואם לא תלך במרוצה / אקח את הנוצה / ואשליך אותה בעד חלון החוצה / ואקרא לפניה ככה יעשה להנוצה / אשר לא הלכה במרוצההמליצה האחרונה היא נוסח מורחב של נוסח נפוץ של "ניסיון קולמוס". הנה לדוגמה גירסה שמצאתי בכריכת ספר:
אנסה את הקולמוס, אם תלך במרוצה - הרי היא מרוצה, ואם לאו - אשליך לחוצהובכתב יד אחד מצאתי:
אנסה את הנוצה / ואם תלך במרוצה / אזי אכתוב אותה אל המלך רצה / ואם לא תלך במרוצה / אזי אשליך אותך החוצהוראו על כך גם כאן.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
לפני פרסום התגובה, נא פתחו את הלשונית "הגב כ:", לחצו על "שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם. נא רשמו שם אמיתי או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי'.
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.