23.9.2012

ספר-תורה, חומה ומגדל - מארכיון רודולף יונס

קטלוג המכירה הבאה של קדם - בית מכירות פומביות שיצא בימים האחרונים (קישור), גדוש בפריטים מרתקים, צבעוניים ונדירים. במיוחד בולטים הפעם אוספי התצלומים הגדולים, בהם מחלקה מיוחדת מארכיון המגזין "להיטון", הכוללת אלפי תצלומים מעולם הבידור והזמר הישראלי.
בין האוספים נמצא גם ארכיון הצלם היהודי-גרמני רוּדוֹלף יוֹנָס (1898-1972), הכולל כ-1000 תצלומים (וכ-700 נגטיבים).
יוֹנָס, צלם ותיק ומוערך שהחל לצלם בארץ ישראל כבר בשנות העשרים והשלושים של המאה ה-20, תיעד את שלביה השונים של הארץ הנבנית מן המסד ועד הטפחות. בעדשת מצלמתו נקלטו יישובי "חומה ומגדל" בהקמתם, עולים היורדים מן האוניות, ניצולי-שואה ממחנות המעצר בקפריסין מגיעים לארץ, טקסים ממלכתיים ואירועים בהשתתפות דמויות בולטות בהנהגת הישוב (דוד בן-גוריון, משה שרת, ואחרים), תצלומים מגוונים מערי ומושבות הארץ, הקמת מפעלים ועוד ועוד.
בין התצלומים המתעדים את שלבי ההקמה של אחד מיישובי "חומה ומגדל" נראה ספר-תורה שהובא אל המקום. ארכיון יונס טרם נחקר ונסרק, למעט התצלומים שבקטלוג ושני תצלומים אלה שמוצגים כאן באדיבות "קדם".

צילום: רודולף יונס
צילום: רודולף יונס
בסרטון הבא תוכלו לראות את הקמת קיבוץ טירת צבי על ידי חלוצים דתיים במסגרת חומה ומגדל בשנת 1938. (חלוצים מתפללים שחרית - החל מהדקה 3:28).



תגובה 1:

  1. הספר מנהרת הזמן - חומה ומגדל, מאת גלילה רון פדר עמית, מתאר את הקמת טירת צבי, ומציין את תפילת השחרית של החלוצים

    השבמחק

לפני פרסום התגובה, נא פתחו את הלשונית "הגב כ:", לחצו על "שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם. נא רשמו שם אמיתי או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי'.

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...