5.3.2013

הרי את מקודשת

בכתובה שנדפסה בבואנוס איירס, מצאתי איור שהיה נראה לי מוכר:
במרכז התמונה נראית ידו של החתן העונדת טבעת על יד הכלה, אך ברור שההשראה לציור היא איור בריאת האדם של מיכלאנג'לו בתקרת הקפלה הסיסטינית:
הנה הכתובה במלואה:

3 תגובות:

  1. יורשה לי לשאול, למה זה כל כך ברור שהאיור בכתובה הוא בהשפעת הציור של מיכאלנג'לו? ראשית, הכתובה נראית מהתקופה שבין שתי המלחמות או אחורה, ועד כמה בכלל אפרש להניח ביחס לאותה תקופה - לפני עידן האנציקלופדיות הצבעוניות ודומיהן, שלא לומר האינטרנט - שכל אחד הכיר בהכרח את ציורי הקאפלה הסיסטינית?
    שנית, האם לא ניתן לומר שמבחינה אובייקטיבית אחד הרגעים הבולטים בחופה הוא אותו מפגש חגיגי בין ידו של החתן לידה של הכלה, לשם נתינת הטבעת שהיא לב מעשה הקידושין? אין זה בלתי מובן מדוע בחר המאייר לעשות על זה פוקוס.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום מישקה ותודה על התגובה.
      ראשית, הכתובה היא משנות החמישים.
      שנית, כפי שכתבת המפגש בין הידיים בחופה הוא אכן אחד הרגעים הבולטים בחופה, ובכל זאת, הזווית שבה צוירו הידיים הזכירה לי מאד את הציור של מיכלאנג'לו. ייתכן שזה לגמרי מקרי והתנסחתי בבטחון יתר :)

      מחק
    2. אני גם לא רואה כל-כך את הקשר הרעיוני בין הפרסקו של מיכאלאנג'לו המתאר את רגע הפחת הנשמה באדם, לבין מעמד הנישואין.

      בנוסף, תנוחת יד הכלה אכן מזכירה את תנוחת היד של האדם, אך ידו של הא-ל בציורו איננה באותה זוית כלל כידו של החתן.

      מחק

לפני פרסום התגובה, נא פתחו את הלשונית "הגב כ:", לחצו על "שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם. נא רשמו שם אמיתי או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי'.

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.