המוני בית ישראל מתחילים השבת מחזור חדש של לימוד התורה. מתחילים מבראשית. בלי נדר, אשתדל להעלות חומרים מעולם הספר והביבליוגרפיה שקשורים לפרשת השבוע, לכשימצאו בידי.
הפעם בחרתי ב"איניציאלים" למילה בראשית. איניציאל היא אות או מילה מוגדלת המופיעה "בראשית" הספר, ופותחת את הקטע הראשון או את הפרק. לעתים היא מעוטרת בעיטורים שונים. בשנים קדמוניות היו אלו קישוטים ועיטורים מפוארים במיוחד. הנה דוגמאות בודדות (מתוך מגוון ענק ומדהים. במיוחד מרשימים האיניציאלים שבכתבי היד העתיקים, ואין כאן המקום להאריך):
הפעם בחרתי ב"איניציאלים" למילה בראשית. איניציאל היא אות או מילה מוגדלת המופיעה "בראשית" הספר, ופותחת את הקטע הראשון או את הפרק. לעתים היא מעוטרת בעיטורים שונים. בשנים קדמוניות היו אלו קישוטים ועיטורים מפוארים במיוחד. הנה דוגמאות בודדות (מתוך מגוון ענק ומדהים. במיוחד מרשימים האיניציאלים שבכתבי היד העתיקים, ואין כאן המקום להאריך):
חומש, פיזרו רע"א (1511) |
תנ"ך, ונציה רפ"ד (1524) |
פירוש רמב"ן על התורה, ונציה ש"ה (1545) |
מדרש רבה - ונציה שכ"ו
|
חידושי מהר"ל על התורה - פראג, של"ח (1578) |
חמשה חומשי תורה - ונציה רפ"ה (1525) |
חמשה חומשי תורה - ונציה רפ"ב (1562) |
חמשה חומשי תורה - אנוירשה (אנטוורפן) שכ"ו (1566) |
חמשה חומשי תורה - אנוירשה (אנטוורפן) שכ"ו (1566) - מהדורה מקבילה לזו שבתמונה הקודמת |
חמשה חומשי תורה - אנוירשה (אנטוורפן) שכ"ו (1566) - עוד מהדורה מקבילה להנ"ל |
חזקוני - קרימונה שי"ט (1559) |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
לפני פרסום התגובה, נא פתחו את הלשונית "הגב כ:", לחצו על "שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם. נא רשמו שם אמיתי או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי'.
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.